7 Temmuz 2009 Salı

New kid on the block!


Federer, Sampras'ın 14 Grand Slam rekorunu tarihe gömdü. Ama Sampras'ın bir rekoru daha var, kırılmasın diye dua edebileceği. 7 kez Wimbledon şampiyonluğu. 30'una merdiven dayamış Federer'in atacağı son barut olacaktır sanırım bu seneye. Dinamiklik ve gençliğin onu git gide daha da zorlamaya başladığı şu dönemde, bir 3 yıl daha Fedex hakimiyeti izlemek isterdik ama cümlenin başında da yazdığı üzere, bu pek mümkün değil.

Tabii Sampras-Federer arasındaki tüm bu rekorlar, dominantlığın el değiştirmesi 2001'de başladı. Bir Wimbledon 4. tur maçında, Merkez Kort'ta. Federer sahada, ilginç at kuyruğu, kafasına yapışık saçlarla 19 yaşındaki en çıtır haliyle boy gösteriyordu. Yakaladığı atakla 15. sırada bulunuyordu genel sıralamada. Karşısında ise burayı tam 7 kez kazanmış, son 4 sezonun şampiyonu, rekora doymuş, dünyanın 1 numarası ve işin orospusu olmuş 30'luk Pete Sampras. Ve, o günün bir tarihin başlangıcı olacağından habersiz yüzlerce seyirci. Pete, 19 yaşındaki Federer'e inanılmaz bir 5 setlik maç sonunda kaybetse de, son döneminin en muhteşem oyunlarından birini çıkarmıştır. Ancak inanılmaz bir konsantrasyon ve kararlılık gösteren Roger Federer, gelecekte adından "tarihin en iyisi" diye söz ettireceğinden habersiz milyonlarca tenisseveri kendine hayran bırakmış şekilde ve gözyaşları içinde kortu terk ediyordu. Spikerin "new kid on the block" yorumu eşliğinde...

Roger vs. Pete: 7-6 (9-7) / 5-7 / 6-4 / 6-7 (2-7) / 7-5

Ve o günden sonra "ikinci Michael Jordan dönemi" tadında kariyerine devam eden Sampras, yerini 19'luk adama bırakıyordu. Tabii bundan "hala" kimsenin haberi yoktu. Yine tabii, bunları böyle yaşamış gibi anlatıyorum ama elbette o zamanlar tenisten haberim bile yoktu. 10 yıllık tenis izleyicisi tadında yazdığıma bakmayın. Ama tarihin en başarılı adamını yıllardır canlı canlı izleyen biri olarak, bu maçı merak edip, araştırıp yıllar sonra tamamını izleyecektim elbette.

http://www.mininova.org/tor/1069126 (Torrent ile maçın tamamını indirebilirsiniz. Maçın 10 dakikalık geniş özetini ise buradan izleyebilirsiniz.)

4 yorum:

UnjustLucifer dedi ki...

Bu maçı çok kez bende duydum ama aynen izleme fırsatım hiç olmamıştı.Ancak internet sayesinde özetlerine ve birkaç sayıya şahit olmuştum.Bir şekilde torrent kullanmayı öğrenip, bu maçı izlemek ve federer gibi bir evsanenin, evsane bir maçını arşivime koymaktan mutluluk duyacağım.

Sheed dedi ki...

teşbihte hata olmaz da, orospu falan ayıp oluyür çağlar..

o değil de sen bu adamı bu saç stiliyle canlı izleyip de mi hayranı oldun, onu merak ediyorum.. mesela ben kobe'yi önceden de çok severdim, ama o afroyu kestirmesi bi dönüm noktası oldu resmen benim için..

Lord-1 dedi ki...

Hiç umudum yoktu bulcağından. Helal olsun. Tam arşivlik maç.

Çağlar dedi ki...

Eyvallah canım.

sayın Sheed;
Benim tenisi adam gibi izleyişim zaten birkaç yıl öncesine dayanıyor yahu. Yılların tenis izleyicisi falan değilim yani.