30 Temmuz 2009 Perşembe

Fenerbahçe Ön İnceleme 2009


Diğer takımlara göre daha net skorlu hazırlık maçları çıkardı Fenerbahçe. 3 gollük, 5 gollük rahat galibiyetler izledik bol bol. Daha önce dediğim gibi, hazırlık maçlarında böyle rahat galibiyetler bence çok iyi değil. Takımın eksiklerini görmesini engeller bir nevi. 5-0'lık Bolu galibiyetinden sonraki gün, idmanda Bilica'nın sırtlarda maçın adamı diye taşınması da bunun kanıtlarından biri bana kalırsa.

Ancak şöyle bir durum var, Fenerbahçe geçen seneki hem Avrupa, hem lig fiyaskosundan sonra bu sezona çok daha istekli, ciddi ve hazır başlayacaktır. Geçen sezon tam tersiydi. Önceki yıl tarihin en büyük Avrupa başarısını kazanan ve kadrosunu Aragones-Guiza ikilisiyle güçlendiren bir takım olarak biraz rehavet vardı sanki. Bir türlü de toparlayamadılar. Bu sezon daha derli toplu bir Fenerbahçe bekliyorum bu bağlamda.

İkinci olarak, Fenerbahçe için güzel bir durum olan, kırk yıl sonra ilk kez Fenerbahçe adam gibi bir yedek kulübesine sahip oldu. Aldığı birkaç iyi oyuncuyla, daha geniş bir kadroya sahip olmayı başardılar. Yıllar yılı Fenerbahçe hep pahalı ve yıldız transferleri yaparak, ilk 11'e önem verir ve kadro genişliğini ikinci planda tutardı. Bu yıl ise yedek kulübesinin daha sağlam olduğunu söylemek zor değil.

Yalnız, yıllardır değişmeyen bir başka Fenerbahçe gerçeği bence, Fenerbahçe o kadar pahalı transferler yapıyor, sağlı sollu adamlar alıyor, ama yine de Fenerbahçe sezona başlarken hep bir yerleri eksik oluyor. Geçen sezon ön libero krizi buna örnekti mesela. Aurelio'nun gitmesi ve yerine Senna, Xabi Alonso gibi isimlerin geçmesine rağmen kimsenin alınmamasıyla, ön libero konusunda büyük sorunlar yaşanmıştı geçen sene. Ondan önceki yıllarda da kaleciyle ilgili böyle problemler oldu. Şimdi de defansta öyle bir sorun var. Lugano mu, Edu mu oynayacak, Bekir mi oynayacak veya gidecekler mi kalacaklar mı hala belirsiz görünüyor. Ve Güiza'nın da gitmesi gündemdeyken, eğer giderse Semih dışında forvet kalmayacak, alınırsa acele bir adam alınacak falan.. Bu konuda Fener yıllardır hep "varlık içinde yokluk" çekiyor açıkçası.

Bir çok iyi noktası olduğu gibi, dediğim üzere soru işareti de fazlaca bulunuyor takımın. Onca kargaşanın içinde alınan Mehmet Topuz, transferi için verilen mücadelenin hakkını verecek mi? Takımın çok güvendiği Emre kaç maç ayakta kalabilecek, kalırsa nasıl oynayacak? Yeni transferler ne olacak? Ön libero ve forvet sorunları çözülecek mi? Bekler bu kez ne durumda olacak? Gibi...


Ben Deniz'den bir sürpriz bekliyorum bu sezon mesela. Şampiyonlar Ligi'nde çeyrek final yapılan sezon bazı maçlarda izlemiş ve hayran kalmıştım. "Takoz" mertebesinden gayet düzgün, akıllı ve sağlamcı bir adama dönüşüvermişti benim gözümde. Bir anda ortaya Deniz'i neden attım bilmiyorum ama içimde kalmasın, sonra dediğim tutarsa "bakın böyle böyle demiştim" derim.

Her şey bir yana, sonuçta Fenerbahçe zaten çok iyi bir kadroya sahip. İstediklerinde ve kafalarını verdiklerinde neler yapabildiklerini 2 sezon önce gösterdiler herkese. Avrupa'da 2000'lerin Galatasarayı'ndan sonra en düzgün topu oynayan takımdılar. Geçen sezon ise ikinci yarı toparlamasalar, rezil bir yerde bitirebilecekleri ligi, yine sadece isimleriyle bile ilk 5'te bitirmeyi becerdiler. Ama ŞL'de, Eski Avrupa Fenerbahçesi'ne dönüş vardı biraz. Öncelikle onu telafi etmeye çalışacaklardır bu sezon. Başkanlarının "tekrarlanmayan başarı tesadüftür" tezini de yerde bırakmamaya gayret edecekler...

Not: Fenerli olmadığım için, Galatasaray'a yazdığım ön inceleme kadar ayrıntılı ve içli dışlı bir yazı yazamadım doğal olarak. Fenerli kardeşlerim kusuruma bakmasın. Ama dışardan yüzeysel takip ettiğim kadarıyla düşüncelerimi dökmeye çalıştım az çok. İşin çok içinde olmadığım için, verilmiş yanlış bir beyanat falan varsa, ki pek sanmıyorum ama, yine de affola.

Arşiv: Fenerbahçe Ön İnceleme 2008

3 yorum:

Beercholic dedi ki...

Fenerbahçe analizini bir Galatasaray'lıdan okumak değişikbir deneyim oldu. Eline sağlık öncelikle.

Şu transfer politikasında her sene bir şeyler eksik tesbiti çok doğru. Bu da yönetimin her sene transferde gecikmesinden kaynaklanıyor. Ben hatırlıyorum Kezman, Deivid, Edu, Lugano geldikleri sezon transferin son gününde gelmişlerdi. 1 gün daha geçse bugün o oyuncular olmayacaktı yani. Tabii ki o oyuncularla önceden anlaşılmıştır o transfer tarihi ayarlanmıştır filan ama 3-4 hafta önceden de yapılabilir o transferler niye son gün?

Geçen sene de aynıları oldu. Bu sene de epey bekledik. Şimdi de Lugano'yu bekliyoruz...

Cassy dedi ki...

fenerbahçe çok teknik ama fizik olarak çok zayıf bir takım bu sezon. çok fazla çıtkırıldım oyuncuya sahip oldular. brezilyalılar, emre, güiza.. hiç savaşçı adam kalmadı

ercü dedi ki...

bilica carlos vederson dos santos deivid Cristian alex.alex haricinde pek çıtkırıldım göremedim aralarında.tahminimdir bu yükleme sonrası fazla sorun olmucak formlarında ve fena forma savaşı olcak fenerbahçede.güzel bi sezon bekliyor gibi fenerbahçeyi.birde gs nin elano tranerinden sonra eminim bi tane daha transfer yapıcak yıldırım.ama umarım yerinde bi transfer olur...