12 Temmuz 2009 Pazar

Mozilla out, Chrome in!


Mozilla Firefox 3.5 çıkar çıkmaz indirdim tabii, bir Mozilla bağımlısı olarak. İlk kez "olmamış" dedim. Ki hakikaten olmamış. Sözde upgrade ediyoruz, resmen daha kötü bir sürüme güncelledik ulan.

Sörf bakımından öncekinden farkı yok da, kullanım bakımından acayip yavaş olmuş, zırt pırt takılıyor. Ayrıca birkaç sayfa açınca sayfaların hepsi yüklenene kadar interface kilitleniyor ve bir süreliğine kullanılamaz hale geliyor. Bu da çok can sıkıcı bir hal alıyor bir süre sonra. İşin daha sinir bozucu tarafı; eğer bolca eklenti yüklüyse, program öyle bir geç açılıyor ki, inanmak mümkün değil. Resmen tıkladıktan 2 dakika sonra falan açılıyor program. E eklentisiz de bir anlamı yok bu mereti kullanmanın.. Bazen insan kapatıyor, aklına acil birşey geliyor değiştirmek istediği, tekrar tıklıyorsun, hadi bakalım, bekle babam bekle.. Böyle bir eziyet olamaz yani. Soğudum vallahi.


Ben Google Chrome'a kayıyorum hacılar yavaştan... Mozilla'dan soğuduğum için 1 yıl aradan sonra tekrar kurup denedim, gerçekten acayip hızlı. Tabii browser alışkanlığı çok beter birşey, insan hemen alışamıyor doğal olarak. Ama Chrome'un bu hızı gerçekten acayip. Hem sörf hızı, hem de kullanım hızı inanılmaz. Programa tıklar tıklamaz, -abartısız- 2 saniye sürmüyor açılması.

Şimdilik ilişkimiz süper gidiyor, ilerde mutlaka birbirimizin kusurlarını buluruz ama, şimdilik mutluyuz. Bakalım...

5 yorum:

Mehmet Dinler dedi ki...

Google Chorme iyi güzel de benim üye olduğum çoğu forumu görüntüleyemiyor o yüzden kullanmıyorum. Böyle bir sorunu olan var mı?

Çağlar dedi ki...

Vallahi bende olmadı öyle bir şey, her şeyi açıyor, maşallah pek de hızlı açıyor..

Enes dedi ki...

Firefox'un hızlı açılması için kısayoluna sağ tıklayın, özellikler dedikten sonra hedef satırını şu şekilde değiştirin;

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" /prefetch:1"

Gözle görülür bir fark sağlayacaksınız. Chrome'un tema desteği yok, eklenti desteği yok denecek kadar düşük. O yüzden ben Firefox 3.5'i FasterFox eklentisi ve yukarıda bahsettiğim yöntem ile kullanmaya devam etmekteyim.

Çağlar dedi ki...

FasterFox'u 3.5'ta nasıl kullanıyorsun?

Enes dedi ki...

Şuradan yükleyebilirsin;

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/9148