28 Temmuz 2009 Salı

Parçalı, çubuklu, baklava, turuncu, turkuaz, mor...


3 büyüklerin formalarına blogta göz atmak için, GS'ın da tanıtımı yapmasını bekliyordum. O da geldi. O zaman sondan başa doğru gidelim...

Tabii mor forma dikkatleri çekiyor direkt. İlginç fikir.. Bu, takımla alakasız renklerin ana renk olarak kullanılması durumu eğer yanlış hatırlamıyorsam Beşiktaş ile başladı ilk olarak. Beşiktaş'ın hatırlarsınız, kırmızı-turuncu karışımı ilginç bir forması vardı. Sonra turkuaz Fenerbahçe forması ve daha açık turkuaz olan Türk Milli Takım formasıyla devam etti trend. Geçen sene de çok tutulan meşhur turuncu formalar geldi Galatasaray'dan. Hepsi yerine göre eleştirilse de genelde beğenildi aslında. Turuncu mesela benim de çok hoşuma gitmiştir.

Bu sene de ilginç bir şekilde mor atağı geldi Galatasaray'dan. Hadi turuncu, sarı-kırmızı temasına uyumlu bir renkti de, mor çok absürd oldu bir anda. Genel olarak direkt formaya bakıldığında fena görünmüyor bence ama bu takıma tam oturtamıyor insan kafasında. Moru Hacettepe bozması gibi olmuş bir de. Eğlencelik, retro bir forma olmuş işte. Çok tasvip etmedim. Beyaz fena değil, beğendim sayılır. Parçalı ise klasik parçalı olmamış, tüm dünyada kullanılan cinsten normal parçalı olmuş. "Galatasaray Parçalısı" diye bir şey var, o olmamış. Neden olmamış anlamadım.. Genel olarak pek beğenmedim tuttuğum takımın formalarını malesef.



En soldaki yeni forma direkt Davor Suker'i hatırlatıyor bana valla. Bir zamanların Boban'lı, Suker'li efsane Hırvatistan takımının formasınına benziyor. Ama onun sol tarafı düz beyazdı, daha ilginç bir yapıdaydı. Ve direkt kare kareydi, bu baklava kesimlerinde olmuş. Fena değil, hoş bence. Genelde beğenilmemiş sanırım ama ben beğendim valla. Çubuklu klasik olmuş, güzel.. Diğer ise biraz tuhaf. Beyaz üzerine siyah, kırmızı çizgiler şeklinde, ama kararsız kaldım beğenip beğenmemek konusunda. Yok yok..



Kabul etmeliyim ki, Fenerbahçe klasik çubuklusu çok güzel forma. Klasik çubuklu + beyaz şort kombinasyonu yine güzel duruyor. Laf yok.. Orijinal sarı beyazı ise benim hiç gözüm tutmuyor. Sahada güzel görünmeyen bir forma bence. Zaten dünyanın en açık rengi beyazın üzerine, bir de cırtlak Fenerbahçe sarısı çubuklanınca bence hiç de hoş durmuyor.. Naçizane fikrimdir. Armalı forma da güzel düşünce ve ilk bakışta klas duruyor baya, ama biraz inceleyince, renk olarak biraz çekincem var. Laciverde kaçan siyah gibi olmuş, üzerine fosfor denenmiş sanırım. Biraz daha ağırıklı lacivert denense ve daha oturaklı bir sarı olsa daha iyi olabilirmiş sanki. Yine de geçerli. Kötü diyemem.

Ama artık tüm bu formaları yeşil saha üzerinde izlemeyi hak ediyoruz... Lig başlasın, maçlar sıklaşsın, zevkimiz doruğa çıksın. Yakında da bir Fenerbahçe incelemesi gelecektir. Beni izlemeye devam edin..

4 yorum:

onur dedi ki...

"Bu, takımla alakasız renklerin ana renk olarak kullanılması durumu eğer yanlış hatırlamıyorsam Beşiktaş ile başladı ilk olarak. Beşiktaş'ın hatırlarsınız, kırmızı-turuncu karışımı ilginç bir forması vardı."

beşiktaş ile başladıysa 94 yılına uzanmak lazım.. ajax karşısındaki eflatun formaya.. ondan önce varsa bilemiyeceğim..

Major dedi ki...

evet bende besàktasin eflatun-mor formasini diyecektim. bir de galatasarayin acik turkuazimsi formasi vardi vucuda yapisan. ama hakan unsala falan yakismiyordu pek.

ps: no offence

Cassy dedi ki...

mor formayı tek beğenen benim sanırım.

Enes dedi ki...

Ben de sevdim açıkçası. Chelsea'nın klasik mavi formasına benzettim.