22 Temmuz 2008 Salı

9 Metre 15 Santim?


Bilirsiniz.. Kullanılan hiçbir frikik sırasında baraj, hakemin belirlediği noktada olmaz. Barajdaki oyuncular ufak ufak adımlarla topa yaklaşır. 9.15 tabii teorik bir rakam ama ben baraj oyuncularının yaptığı kural hatasıyla 4-5 metrelik baraj mesafesiyle kullanılan frikikler izledim.

Reuters'te okuduğum bir habere göre; Arjantin Futbol Federasyonu buna ilginç bir çözüm bulmuş. Kaybolan sprey! Hakemler maçlara çıkmadan önce özel hazırlanmış spreyi de yanlarında bulunduracaklar. Hakem frikik kullanılırken klasik adım yöntemiyle mesafeyi ölçüp barajın durması gerektiği yere spreyle birkaç metrelik düz bir çizgi çekecek. Barajdaki tüm oyuncular da bu çizginin üzerinde kıpırdamadan duracaklar. Çizgiden çıkan, sorgusuz sualsiz anında sarı kartla cezalandırılacak.

Spreyin özelliği de burada devreye girecek. Çizgi sprey ile sahaya çekildikten sonra, sahadaki çizgi şekli de spreyin özelliğinden mütevellid; 1-2 dakika sonra buharlaşıp, kaybolacak. Zaten sprey de bildiğimiz saha çizgileri gibi çok belirgin bir renkte olmayacak. Sadece yakından net görülecek biçimde olacak, 1-2 dakikaya o da kalmayacak.

Bence muazzam bir fikir. En nefret ettiğim olaylardan biridir barajın bozulması olayı. Frikikçi adam gibi şut vuramaz. Hakemler de haklı olarak baş edemiyorlar bu durumla. Herkese sarı kart göstermek o kadar kolay olmuyor. Ama bu kadar net bir kural olunca rahatça gösterebilirler. İlk başlarda oyuncular ihlal yapar, kartları görür, git gide bu kartlar can yakmaya başlayınca akıllar başa gelir.

Uygulama Arjantin'de beğenilirse dünya futboluna da kazandırılır umarım. Eğer herşey bu yazıdaki gibi olumlu giderse neden olmasın?

3 yorum:

torres dedi ki...

Bu uygulama ya Arjantin'de ya Brezilya'da kullanılıyordu sanki ? Görmüştüm iki ligden birinde.

Adsız dedi ki...

brezilyada tebesirle ciziyor hakemler.

var zaten bu bayagidir.ama tutmadi heralde ki yayilmadi.

Sheed dedi ki...

tebeşir olayı saçma zaten.. ama bu tutar bence, yayılır da.. blatter 2010'da düşünebiliriz demiş sanki, kaynağım yok tam olarak da ntv'de ya da ntvspor'da bunu icat eden herifle ilgili bi haber çıkmıştı yakın zamanda, öyle bi şey de duydum diye hatırlıyorum..