27 Temmuz 2008 Pazar

Kaju Fıstığı


Yemeyen de vardır mutlaka. Henüz çok popüler bir çerez değil Türkiye'de. Pahalı da tabii. Her zaman yenebilecek birşey değil, tuzu kuru olanlar dışında. Ben de ilk olarak, iki sene önce falan yemiştim sanırım. Ayrıntısını, nasıl üretildiğini falan hiçbir şey bilmiyorum. Sadece yiyorum. Antep fıstığıyla beraber üzerlerine çerez tanımıyorum. Kabuk gibi derdi tasası da yok. Leblebi gibi at ağzına, çatur çutur ye. Müthiş bir tat. Her çerezcide, mağazalardaki çerez reyonlarında var. Henüz denememiş olanların mutlaka tatmasını öneririm.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

o kadar tuhaf, sıradan gibi gözüken ama ilgi çekici konularda yazıyorsun ki bir fb'li olarak blogunun her bir satırını okumaktan alı koyamıyorum kendimi.

saygı duruyorum.

Adsız dedi ki...

kaju > antep
kaju > fındık
kaju > badem

üzerine tanımam.

Adsız dedi ki...

yer fıstığının biraz updgrade edilmiş hali abartmaya gerek yok

Çağlar dedi ki...

@isimsiz,
Görünüm olarak diyorsan, evet öyle.

Sheed dedi ki...

saygı duydum çağlar, hastasıyız biz de..

yalnız sen de değinmişsin çok pahalı bu meret.. bu nedenle de türkiye'de popüler olamaz kısa vadede.. fiyatı da düşmez, zira depolanamıyor kendisi, çabuk bozuluyor.. ancak yerinde ucuz olabilir yani..

arabistan'a taşınmadığım sürece ancak viski yanına yakıştırabileceğim kendisini, biranın yanında atıştırmak için fazla lüks :)

Sheed dedi ki...

bi de tadım bunu teki fıstığı olarak satıyordu yanlış hatırlamıyorsam, o geldi şimdi aklıma.. marketteki amcaya aksanlı bi şekilde "cashew bulunur mu hocam sizde?" dediğinizde "buyur" diyip afallayacaktır.. yine de bu cashew satmadığı anlamına gelmemeli, teki olarak biliyor olabilir onu ;)

Adsız dedi ki...

ben çerezcilerden kaju fıstığı diye alıyorum walla.

Sheed dedi ki...

tadım için demiştim corci, eyvallah ;)

Adsız dedi ki...

yok anladım eywalla. "marketteki amca" lafından aklıma geldi çerezci muabbeti. en son uğradığım çerezcide yaşlı bir amca vardı da ;D

Sheed dedi ki...

eheh, komik olmaya çalışıp saçmalamışım.. benim çerezcidedir sorun, zaten o teki deyince de anlamıyor, "ben antep fıstığı vereyim sana, bak yeni geldi" diyor.. satıyor mu bana o antep fıstığını? evet.. o yüzden yöntemine bok atamıyorum..