23 Temmuz 2008 Çarşamba

Biz eskiden... #1

Benim kuşağım için eskiden televizyonlarda hangi programları, dizileri izlerdik; neler oynardık vs. gibi şeyleri anlatmaya çalışacağım bu yazı dizisinde. Çocukluğumu müthiş yaşadığımı düşünen biri olarak uzun bir dizi olacağını düşünüyorum. Fred Çakmaştaş'lar, Temel Reis'ler, Pikachu'lar, Ken'ler, Ryu'lar, Blanka'lar havada uçuşacaktır muhtemelen...

Yaşı benim civarımda (17-23 arası falan) olanlarla muhtemelen en azından bir tane ortak noktamız bulunacaktır bu yazılardan birinde. Benim yaş da 19 bu arada. İlk konuğum Power Rangers olacak.

Power Rangers


Power Rangers'ı bilmeyen yoktur. Beyaz rencır, siyah rencır, kırmızı rencir, sarı rencır diye heyecanlanırdık. Pembe rencır gibi hatunlar kişilerle diğer kahramanların arasında yaşanan aşk olaylarını merakla takip ederdik. Beraber el ele verip oluşturdukları dev robotu hayranlıkla izler, Goldar ve diğer düşmanlarını alt etmelerini dört gözle beklerdik.

Bütün ranger'ların isimlerini, özelliklerini tek tek ezbere almıştım çok iyi hatırlıyorum. Hatta kaliteli malzemeden pahalı oyuncakları satılıyordu, güç bela onlardan da aldırmıştım babama. Bugünün parasıyla tanesi 15-20 ytl'lik şekilde karakterler tek tek satılıyordu. İlk siyah, sonra sarı ranger'ı almıştım. Dövüştürüyordum falan aman aman... Tabii böyle topluca, 20-30 parçalık çok pahalı olanları da vardı ama onları hiçbir zaman aldıramamıştım. Hakikaten pahalıydı.

Daha sonra filmi çıktı, izlemeye götürdük babaları. Oyunları çıktı elimizden geldiğinde oynadık. Yeni versiyonları çıktı, ranger'lar kalabalıklaşıp 10 kişi falan oldular vs. Ama hiçbirinde o hafta içi hergün Sıdıka'dan önce izlediğimiz diziden aldığımız keyfi bulamadık malesef.

* * *

Bir dahaki sefere Fred Çakmaktaşlar olarak bilinen, Taş Devri diye ekranlarımıza gelen Flinstones'dan bahsederim heralde.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

yaşının 19 olduğuna inanmam. esmeyelim.

Çağlar dedi ki...

Eheh inanma , burada kimseye zorla birşey ıspatlama niyetinde değilim. Beğenirsen okursun.

Sheed dedi ki...

eheh sıdıka'dan önceydi di mi..

Adsız dedi ki...

aynen. önce rangerlar sonra da "annen görür baban görür dayak yersin o sıdıkaa" müziği eşliğinde onu izlerdik keyifle. samim vardı ninja. hastasıydım :) her bölüm sonunda günlüğünü yazar, bize de okur yatardı ne günlerdi hakikaten.

Adsız dedi ki...

chaking nitchy'nin mesajı yüzümü gülümsetti. tam olarak çocukluktan ergenliğe geçmeden önceki aylardı. çok iyi hatırlıyorum anılarım canlandı.

süper bir yazı dizisi olabilir. bekliyoruz. sıdıka'yı da tabi :D