26 Temmuz 2008 Cumartesi

TC Kimlik No


TC kimlik numarası ile ilgili tuhaf bir gerçeği öğrendim. Bilmiyorum ben mi çok cahildim ama, açıkçası yeni öğreniyorum. Gereksiz bir bilgi ama ilginç. Olay şu...

11 haneli TC kimlik numaranızın ilk 10 rakamını toplayın. Çıkan sonucun birler basamağı 11. rakama eşit oluyormuş. Örnek; TC kimlik no: 25110003114 olsun. İlk 10 rakamın toplamı 14'e eşit, TC kimlik nosunun son rakamı da 4. Yani 14'ün birler basamağındaki sayı.

Nedenini merak eden varsa söyliyeyim: Bu özellik kimlik numaralarında hata bulma özelliği olarak kullanılıyormuş. Numaranın yanlış olup olmadığını anlamak için. Kendimde ve 3-5 tanıdıkta da denedim, tamamen doğru. Mustafa Kemal'in de TC kimlik numarasında olduğu gibi: 10000000146.

İnşallah en son öğrenen ben değilimdir bu olayı heheh.

Hiç yorum yok: