8 Temmuz 2008 Salı

Wanted'da ben bunu bir yerden hatırlıyorum

Postta bahsedeceğim film Wanted. Fragmanı izlediğim filmin Matrix'i çok andırdığını düşünmüştüm, Matrix kopyası bir film gibi gelmişti. Harbiden Matrix'i çok andırıyor. Ama Matrix'de ki abilerin kıyafetleri daha güzel mesela. Birde film isimden kaybetmiş daha sağlam bir isim bulunabilirdi Wanted deyince beniö aklıma çikolata geliyor... Neyse bu kadar geyikten sonra filme geçelim... Bu arada SPOILER alarmını da önceden vermekte fayda var...

Filmin yönetmeni Timur Bekmambetov'u birkaçınız Gece Nöbetin'den biliyor olabilir ama o filmi izlemediğim için yeni tanıştım bu yönetmenle. Zaten kendisinin ilk büyük bütçeli Hollywood filmi. Filmde bayaa bir görsel şölen sunmuş bize Bekmambetov, Michael Bay misali...

Başrol oyuncumuz James McAvoy. Kendisi The Last King of Scotland'da dikkatimi çekmişti, Atonement'da ise hayranlığımı kazanmıştı. En sevdiğim aktörlerden biri haline geldi. Wanted ile ilgili okuduğum birkaç yazıda McAvoy aksiyona gitmemiş deniyordu. Gayette gitmiş bence hatta filmi kurtaran adam olmuş.

McAvoy'un oynadığı karakter olan Wesley, tipik bir Neo. Normal hayatı Neo'nun ki kadar boktan bir durumda. Rutin adamı mahvetmiş (bu lafıda çok seviyorum, OZ'dan). Alakasız bir zamanda Angelina Jolie'nin oynadığı Fox karakterinin onu bulmasıyla kusursuz bir suikastçiye dönüşmesiyle olaylar gelişiyor. Fox ismide dikkatimi çekmedi değil hatırlarsanız Matrix'de de Trinity ile tanıştırken kendisi Rabbit'ti.

Morgan Freeman ise Lucky Number Slevin'da ki karakterini çok hatırlattı bana. İlk başta sevecen, babacan abi rolundeyken bir anda kötü adam olarak çıkıyor karşımıza. Aslında bu film bana çok fazla başka filmi hatırlattı. Araba kovalama sahneleriyle, çekimleriyle Michael Bay filmlerini, konu ve kurşunların slow motion hareket etmesiyle Matrix, Angelina Jolie'nin aksiyonları sayesinde Tomb Raider, Morgan Freeman'ın karakteri sayesinde Lucky Number Slevin. Hatta kendimi o kadar kaptırmışım ki David O'Hara'yı Tim Roth'a benzettim, hatta Terence Stamp'ı Malcom McDowell'a benzettim. Sonra hatamı anlayıp bu ayıptan geri döndüm.

Film boyunca, Wanted güzel filmiymiş değil miymiş karar veremedim. Taa ki sonunda Wesley'nin izleyiciyle konuşurken yüzünü kameraya dönüp "What the fuck have you done lately?" diyene kadar. İşte film o zaman beni etkiledi. Zaten genelde 1.kişili anlatım yapılan filmler beni etkiler, o zaman filmdeki karakterin hayatını izlediğimi, hayatını yaşadığımı fark ederim. Wanted'da bu tarz oldu.

Eğer Wanted bundan 9 sene önce falan çekilseydi, yani Matrix'den önce çekilseydi ve içinde bu kadar klişe barındırmamış olsaydı kült statüsüne bile erişebilirdi. Gidin izleyin derim ama izlemezseniz çok bir şey kaybetmezsiniz. Dediğim gibi öyle ya da böyle film biraz size tanıdık gelecektir. Bazı adamlar vardır her filmlerini izlerim, izlemeye çalışırım. Edward Norton, Robert Downey JR, Nicolas Gage, Al Pacino, Jack Nicholson, Malcom McDowell, Michael Caine, Robert De Niro, Robin Williams, Warren Beatty, Forest Whitaker, Michael Keaton, Val Kilmer, Jake Gylenhall, Tom Hanks, Keanu Reeves, Paul Newman... Bu adamların kariyerlerini çok beğenirim. Farkındayım bayaa saydım ama iyi kötü her filmlerini izlemeye çalışırım. Unuttuğum birkaç isimde var hatta... Son zamanlarda bunlara Jonathan Rhys-Meyers'ı eklemiştim sanırım James McAvoy'da ekleniyor.

Umarım o kariyerinde Robert Downey JR, Al Pacino, Warren Beatty, Michael Caine, Edward Norton(Hulk'ı saymıyorum) gibi hep doğru filmleri seçer çizgisini korur. Val Kilmer, Nicolas Gage, Keanu Reeves gibi zaman zaman kötü seçimler yapmaz. Yapsada James McAvoy büyük oyuncu olduğunu kanıtladı. Hepsi büyük oyuncu zaten. Yoksa ben mi Hollywood'da ki her aktöre büyük oyuncu mu diyorum. Yok yok yukardaki isimlerin hepsi büyük oyuncu. Hepsini kült filmi var. Peki kült filmleri oldukları için büyük oyuncu mu bunlar? Evet kült filmleri oldukları için hepsi benim aklımda büyük oyuncu Michael Keaton'ından, Al Pacino'ya kadar...

Neyse merakla bekliyorum James McAvoy'un bir sonraki filmini, gidin onun performansı için izleyin bence Wanted'ı...

PS: filmde bir sarışın kız vardı dikkatimi çekmişti bayaa adı Kristen Hager'mış. Demedi demeyin..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben amatör bir izleyiciyim ve wanted'ı çok beğendim.