13 Temmuz 2008 Pazar

Quentin Tarantino ve Müzik

(Death Proof; Lap Dance Scene -- Song: Down in Mexico)


Quentin Tarantino'nun filmleri için özel olarak soundtrackler ve müzikler seçtiğini biliyorum. Hatta kendisinde, dünyada en fazla birkaç kişide olabilecek kadar geniş bir plak arşivi olduğunu da biliyorum. Hatta ve hatta önce müziği seçip, sonra sahneleri yazdığını da biliyorum (bkz: deli işi). Bildiğim birşey daha var ki, bu adamla müzik zevklerimiz acayip uyuşuyor.

Yukarıdaki videoda Death Proof (2007) filminin efsane "lap dance (kucak dansı)" sahnesi var. Sahne de güzel evet ama zaten o sahneyi bundan önce en az 10 defa izledim. Dikkat çekmek istediğim nokta, dans sırasındaki müthiş parça. Adı; Down in Mexico. Gerçekten çok güzel.

Eğer buraya kadar siz de benimle aynı fikirdeyseniz, aynı filmden ayrıca şu linkteki ve bu linkteki parçaları da dinlemenizi tavsiye ederim.

Bu yazıyı yazınca gaza geldim, ilerde ayrıntılı bir Tarantino yazısı yazmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: