29 Ağustos 2008 Cuma

Michael Skibbe


Geldiğinden bu yana sürekli şüpheler vardı insanların aklında. Ön eleme maçlarındaki tercihleri de şüphe duyanları destekler nitelikteydi. Yani şimdiden yargıda bulunmak istemiyorum ben, bulunmayacağım da henüz ama ön elemenin kaybedilmesine rol oynadı bence. Bu ayrı, bir kenarda dursun.

Takımı tanıdıkça, hatalarını gördükçe daha iyi hale gelir mi bilmiyorum. Sonuçta Leverkusen gibi Bundesliga'nın iyi takımlarından birinde kovulmadan 3 yıl geçirmiş, Alman Milli Takımı'nın da teknik ekibinde bulunmuş bir adam. Sanırım bu kadar derin bir kadroya sahip olmak onu germiş. Tabii çok kısır kadroya sahip olmak felaket birşeydir ama çok geniş kadronun da tatlı bir zorluğu vardır. Skibbe bunu yaşıyor sanki. Herifin Leverkusen kariyeri boyunca en önemli hücum gücü Kiessling iken şimdi Arda, Kewell, Lincoln, Nonda, Hasan, Ümit, Baros gibi hangisini oynatacağını bilemediği adamlar var. Bu kadar bolluğun içinde kimi, nerede oynatacağına karar vermekte zorluk çekiyor. Tabii bu kadar bolluk içinde sağ bek olmaması da ayrı bir zorluk onun için. Umuyorum ki kadroyu, ortamı daha da tanıdıkça bu sorunların üstesinden gelir.

Ayrıca duruşunu, konuşmalarını ve karizmasını çok beğeniyorum. Asil bir hali var. Teknik adam olabilmek için yeterli değil bu ama iyi bir teknik adamda olması gerekir bence. Mesela aynı karizma Lucescu ve Terim'de falan da var. Ama Kalli'de, Zico'da veya Aragones'te yok mesela. Tabii bu sadece benim için kişisel bir öngörü. Yoksa "Lucescu gibi hocam olsun, dilenci kılıklı olsun" yani.

4 yorum:

saLsa dedi ki...

Skibbe baya boylu poslu, geniş omuzlu biri. Hani kenarda diri duruyor. Ben de bu açıdan Pierre v.Hooijdonk'a çok yakıştırıyorum teknik direktörlüğü. Kenarda onu takım elbiseyle falan hayal ediyorum da, süper gerçekten.

Benzetme olarak Terim'i vermişsin eyvallah ama Luce girmiyor baba be o sınıfa. Luce de Zico gibi bükük boyunlu biri. Hatta biraz da çingene. :)

He ama Luce'nin hocalığına laf eden çarpılır bu yeryüzünde. Lafımız sadece Luce de asil duruyor deyişine.

;)

Çağlar dedi ki...

Eyvallah ama kişisel görüşüm bu. Evet cidden boynu bükük, biraz çingene duruşu vaar ama ne bileyim bana asil geliyo. Saygımdan belki de öyle canlandırıyorum kafamda.

psikolojibu dedi ki...

Skibbe kenardaki duruşu iyi ama Skibbe'de sadece duruyor..Hiç bir hareket yok..Hoca dediğin biraz da Yılmaz Vural ruhlu olacak :D Hoca ne akdar aktif ise oyuncularda o kadar aktif olur kanaatindeyim..

saLsa dedi ki...

Yanlış anlama çağlar, Luce'ye ve onun hocalığına saygı duyanların başında gelirim ben. Hatta FB'nin başında olsaydı şu son 5 yılda ligde 5 kez uzak ara şampiyon olurduk da derim.

Ama velhasıl kelam, boynu büküktür yani. :) Yoksa saygı duymak konusunda yanındayım. ;)