17 Ağustos 2008 Pazar

"Süper" bir kupa maçı

Galatasaray 2 - 1 Kayserispor

İlk yarıda ne kadar iğrenç, ne kadar sıkıcı bir oyun izlediysek; ikinci yarıda da tam tersi müthiş keyifli ve gerçekten kaliteli bir mücadele izledik. "Gerçekten kaliteli" derken belki de GS'lı olduğum için abartıyor olabilirim, affola...

İlk yarıda özellikle Galatasaray'a inanamadım. "Siz bu oyunla mı Şampiyonlar Ligi'ni hedefliyorsunuz?" diye geçirdim içimden. Kayseri daha iyi olmasa da, daha derli toplu olan taraftı bana kalırsa. Zaten o Aykut'un bireysel hatasıyla yakaladıkları pozisyonda top direkten dönmese, işin seyri bambaşka olabilirdi. Bu De Santcis de ne zaman oynamaya başlayacak anlamadım zaten. Oynat işte, 5 gün sonra lig maçın var zaten.

İkinci yarı Galatasaray sazı eline almakla beraber, Kayseri'nin de ara ara gelmesiyle müthiş keyifli bir oyun ortaya çıktı. Galatasaray tek kale oynamaya başladı. Ardından Kewell'ın oyuna gireceğini öğrendiğimde "hele şükür" dedim. Babam da "ne hele şükürü, adam daha ilk kez oynuyo, dur bakalım" dedi hatta. Daha top ayağına değmeden kafayla golü attı ilk pozisyonda. Hasan'ın da pozisyondaki hareketi ve ortası çok güzeldi. Not düşeyim, Hasan bu maçta özellikle 2. yarıda hakikaten iyi oynadı. Ardından da fazla süre geçmeden Kewell bu kez asisti yapan taraf oldu, Nonda'ya. Yeni gelmiş bir oyuncu için daha güzel bir başlangıç olamazdı sanırırım. Çok acayip moral olmuş oldu. Yalnız bir pozisyonda çalımları ve attığı deparla da ağızlara balı çaldı. Kumaşı belli adamın. Ama tabii sağlıklı kalabilirse... Her attığı çalımda, her güzel pasında "inşallah istikrar yakalar" dedim içimden. (88. dakikada herkesin maçı bırakması sonucu rehavetten yenilen gol GS cephesinde panik yarattı ama...)

Kısacası bir GS'lı olarak sevinmemin dışında, objektif olarak da iyi maç oldu bence. Özellikle 45. dakikadan itibaren... Lig de başlasın artık, özlemişiz.

10 yorum:

Major dedi ki...

turuncu forma yakışmış yanlız, güzel seçim, maç içinde gayet keyif verdi o renkte..

caglar, ingiltere ligide başladı yazmicak mısın pl?

Çağlar dedi ki...

Önemli maçları yazarım. ManU dışında çok yoğun bi PL takipçisi değilim. Oturup da Arsenal-M'Brough maçı falan seyretmem mesela.

Sheed dedi ki...

kewell'ın golünden çok asisti hoşuma gitti.. bi de yürüye yürüye çalım atıp, çizgiye indiği pozisyon.. olsun bizim de aydın karabulutumuz var =P

aghahowa da sadece cm'de var, ben bugün bunu gördüm..

torres dedi ki...

Kewell sağlam kalırsa,bomba gibi geliyor..

psikolojibu dedi ki...

İlk yarıyı izlerken tek forvetle işimiz zor demiştim ama Kewell'i izledikten sonra sağlıklı bi Nonda arkası Arda-Lincoln-Kewell üçlüsü yeterde artar bile..Ayrıca Meira gerçek yerinde oynayınca kalitesini gösterdi..Servet'te Purovic denen çocuğu bitirdi açıkcası..

Adsız dedi ki...

@mentos
valla ben o kadar pembe göremiyorum gs'ın durumunu. o dediğin şeyler bi tek ikinci yarı oldu. ilk yarı amatör kulüp gibiydi gs. purovic baya etkili oldu ilk yarı mesela. ikinci yarı boğucu hücümla kırdınız dirençlerini.

psikolojibu dedi ki...

Ben ilk yarı direkten dönen pozisyon harici Purovic'i hiç görmedim vallaha..Evet ilk yarı hücum anlamında hiç bi varlık gösteremedik ama bu takıma Arda-Kewell gibi adamların geleceğini de unutmamak gerek..

torres dedi ki...

Galatasaray'ın eksiği forvetten ziyade forvete top atamaması bu zamana kadar ki maçlar doğrultusunda..Ama yine de rotasyon açısından bir forvet hoş olur GS adına..

Adsız dedi ki...

sayın renkdaşım sergei--

yalnız itiraf da etmek lazım ki ikinci yarı ablukaya aldılar.
kewell sağlam olursa çok can yakar.
ayrıca arda lincoln kewell üçlüsünün teknik kapasitesi inanılmaz derecede bütün olarak.
sağlık sorunu olmazsa gs hücumda çok acayip.
hele bir de santrafor alırlarsa..
ama tabi fenerbahçe kadar istikrar yakalayacaklarını sanmıyorum.
sakatlık problemleri olmayan alex-semih-güiza üçlüsü falan daha güven verici görünüyor benim gözümde.

Adsız dedi ki...

sadece galatasarayı steuau rövanşına hazırlayan bir maç oldu. ilk lig maçının da olacağı gibi.