5 Temmuz 2008 Cumartesi

Funny Games U.S. (2007)

İndireli 1 ay falan olmuştu, PC arşivinde öyle duruyordu izlenmek üzere. Nihayet dün izledim bu psikolojik-gerilim filmini.

Kısa sayılabilecek bir süre önce piyasaya çıkan bu film hakkında hiç ama hiçbir şey duymamıştım izleyene kadar. İzledikten sonra, "bu kadar özgün bir tarz hakkında nasıl olur da hiçbir şey duymam?" diye düşündüm. Tabii ki filmin bir remake (yeniden çevrim) olduğunu öğrenince, bu özgünlüğün yeni olmadığının farkına varmış oldum. Dünyadan haberim yokmuş meğer, heheh.

Klişe bir ortam, ama çok özgün bir gidişat var filmde. Her sahnesi ilginç bir şekilde en ufak ve gereksiz ayrıntısı ayrıntısına uzun tutulmuş bir film. Çok sıradan yerlerde bile kendimizi ortamın içinde hissetmemiz amacıyla detaylarıyla izletmeye çalışmışlar seyirciye. Bu özelliğinin olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğuna karar veremedim, ama beni baymadı film sırasında. Gayet merakla bekledim olacakları...

Genel olarak da zevk aldığım ve ekrana bağlayan bir film oldu.

İnternette film hakkında konuşulanlara ve yazılan inceleme yazılarına bakıldığında, sinema yazarları genelde başarısız bulmuşlar bu yeniden çevrimi. Profesyonel pencereden bakanlar ve özellikle filmin orjinalini izleyenler için normal birşey olabilir bu. Orjinal versiyonunu izlemeden bu konuda birşey diyemem, yalnız bence ilginç, izlenesi bir film. Zaten bu saatten sonra oturup 97'teki orjinalini izleyecek değilim.

Not: Bu filmin bir remake (yeniden çevrim) olduğunu bilmiyordum izleyene kadar. İzledikten sonra filmle ilgili yorumları falan araştırırken öğrendim. İzleyenler için bunu "tekrar" not düşmüş olayım; filmin 1997 yapımı olan orjinalini hiç izlemedim. Daha 10 sene önce yapılmış bir filmin remake'inin yapılması da ilginç tabii. O da ayrı bir konu...

Hiç yorum yok: