5 Ağustos 2008 Salı

Real Madrid


Van Der Vaart'ı da alarak, kadrodaki 5. Hollandalı'yı da kadrolarına katmış oldular. Zaten üst düzey olan kadrolarını güçlendirmeye devam ediyorlar. Ve sadece yıldız oyuncu değil, hem genç hem yıldız oyuncu alıyorlar aynı zamanda.

Real Madrid'i hiç böyle görmeye alışık değiliz aslında. Hep transfere saldıran, en büyük yıldızları katalım da dev atılımlar yapalım düşüncesinde olan bir Real'e alıştık biz hep. Bechkam'ların, Zidane'ların, Figo'ların, Ronaldo'ların gidip geldiği bir takım... Cristiano Ronaldo ısrarına bakmayın siz, o iş biraz sevdaya da bağlı. Karşılıklı bir isteme olayı var. Çok da planları doğrultusunda olan bir olay değil. Ben öyle düşünüyorum en azından.

Real, şu anda Avrupa'nın önü en açık birkaç takımından biri. Hatta -bence- gelecek konusunda en kafası kulağı rahat olan takım. Milan, Manchester, Chelsea.. Hepsi biliyoruz ki her an transferlere açık, birkaç sezon içinde mutlaka birilerini alması gereken ekipler, teorik olarak. Ama Madrid önümüzdeki 5 sezon kimseyi almasa bile, kayıp vermediği sürece hem La Liga'da, hem Şampiyonlar Ligi'nde kesin kafaya oynayacak. Real Madrid bu kadar genç bir takımla geçen sene çok rahat şampiyon oldu La Liga'da. Ve yıllardır belki de ilk kez kadrolarında çok büyük bir yıldız olmadan şampiyon oldular. Çok büyük yıldızdan kastım 5-6 sene öncesinin Zidane, Figo, Beckham ayarı yıldızları.. Haftalar önce garantilediler şampiyonluğu. Geçri Barça sürpriz puan kayıplarıyla yarıştan çabuk kopunca rakip kalmadı ama fark etmez.

Bakıldığında sadece birkaç tecrübeli oyuncunun başı çektiği kadroyu Robinho, Gago gibi sağlam gençler takip ediyor. Zamanın göstereceği doğrultuda, doğru eklentilerle Real'in önümüzdeki 5-10 yılın en iyi olmasa da, en rahat kadrosunu kurduğunu düşünüyorum. Bu yönetimin politikasına göre en iyiye de dönüşebilir pek tabii.

5 yorum:

psikolojibu dedi ki...

Ronaldo sevdası her ne kadar büyük paralar dönse de doğru bi transfer olur..Ronaldo dediğimiz adamda 24-25 yaşında sonuçta..En az 5-6 sene bu topu oynar..

Svetlin dedi ki...

ilerleyen yıllarda en rahat takım olma konusunda real'den önce man utd gelir başkan. rooney, nani, anderson, carrick, hargreaves, vidic, tevez bunlar hep geçn oyuncular daha. zaten yaşlı diyebileceğimiz bi scholes bi de giggs var. ronaldo'yu saymıyorum bile. sir başımızdan ayrılmadıkça ve kadroda önemli kayıplar yaşanmadıkça real'i her yıl sollarız.

Çağlar dedi ki...

Ben ManU'yu o kategoriye bile sokmadım ağabey :)

Şaka bi yana ManU'da zaten süperyıldız kategorisinde Ronaldo, Rooney; yakın aday olarak Tevez gibi adamlar olduğu için söylemedim. Real'de ise hücum anlamında çok çok büyük bir dünya yıldızı yok. Robinho da göreceli. Bence -henüz- değil.

İspanya Milli Takımı'na giremeyen Raul'ü de saymıyorum artık tabii. Kendisi efsanedir o ayrı.

Sheed dedi ki...

bi de van der vaart'ın real'de çok iş yapamayacağını düşünüyorum ben naçizane.. sneijder'in sakatlığının ciddiyetini de bilmiyorum, belki onbirde de çıkar bu sakatlık sayesinde bi süre ama van der vaart benim overrated listemde ilk üçe girer muhtemelen..

united konusunda da bi büyük jenerasyondan diğerine geçişi bu kadar sancısız atlatan bi takım daha olmuş mudur, emin değilim.. alkışlar sir'e tabi..

CaRtMaNtR dedi ki...

Bu arada doğru yönetilse ve genç yeteneklerini İngiltereye kaptırmasa Barcelona'nında bu konuda üstün olacağını düşünüyorum. Pique, Fabregas ve Messi aynı anda şu takımda olsa buna bu sezon yollanan Dos Santons, Bojan, Thyago ve Asulin'ide eklediğimizde yeni kuşak oyunculardan güzel bir çekirdek ortaya çıkıyor. Buna Puyol, İniesta ve Xavi gibi takımda hala oynayanlar ve Fernando Navarro ve Arteta gibi elden kaçanlarda eklenince liste uzadıkça uzuyor. Hatta daha Fran Merida'ya bile gelemedim. Durumu siz düşünün. :D