4 Ağustos 2008 Pazartesi

"Resimdeki sanatçı" sorunsalı


Bir bulmaca bağımlısı olmasam da, eve giren her gazetedeki ve elime geçen her bulmacayı çözerim, çözmeye çalışırım. Posta ve Sabah'ın bulmacalarını neredeyse hergün çözerim. Yan komşu bazen kullanmamız için eski Star gazetesi veriyor, onun da bulmacalarını alır çözerim. Aslında alakam yoktu. Geçen sene birkaç günlüğüne internette yaşadığım sorun sayesinde başladı bulmacaseverlik. Bu nedenle de kısa süreli belirli bir bulmaca kültürü yakalamış durumda olduğumu düşünüyorum.

Yalnız son zamanda büyük bir şikayetim var. Şu çengel bulmacalarda "resimdeki ünlü kişi" olayının iyice bokunu çıkardılar, sanki bütün gazeteler sözleşmiş gibi. O kadar tuhaf kişiler koyuyorlar ki, çözerken yardımcı olacak şeyler olması gerekirken, bu sefer diğer şeyleri çözerek ünlünün adını yakalamaya çalışıyorum. Ki çoğu zaman hiç ismini duymadığım kişiler.. Tepedeki resimdeki gibi zor ama aslında herkesçe bilinen şeyler olsa neyse diyecem de ismini duymadığımız, piyasaya yeni çıkmış tuhaf kadın şarkıcılar, sadece bu işle çok yakından ilgilenenlerin bilebilecekleri tiyatrocular vs.. Kırk yılda bir Meltem Cumbul, Yıldız Kenter falan yakalarsam bayram ediyorum.

Az önce sinirim bozuldu da heheh. Buraya patlayayım dedim.

Hiç yorum yok: