20 Eylül 2008 Cumartesi

Global futbolun laneti...


...Üzerimizde mi? Eskiden bu kadar sakatlık olmazdı. Kendi ligimizden yola çıkıyorum, Galatasaray'ın 2 yıldır ağzına sıçtı sakatlıklar. Arda, Topal, Lincoln, Güngör, Uğur, Sabri, Ümit, Barış... Hayatında 2 hafta futboldan uzak kalmamış Tobias, 1.5 yıldır ayağına top alamadı neredeyse. Kadro bu kadar derin olmasaydı ne bok yerdi Cimbom, bilemiyorum. Fenerbahçe'de de bu sene başladı. Deniz, Vederson, Deivid, Edu falan.. Milli Takım'dan da Semih topal döndü. Josico 15 saniye oynayıp kenara geldi vs.

Avrupa'ya bakıyorum.. 7 numara olan Ronaldo ameliyat falan filan, birkaç aydır yoktu, daha yeni döndü (düzeltme). Pirlo bir sakatlandı, en az 2 ay diyorlar. Trezeguet'in ameliyat olması gerek, sadece iyileşmesi 4 aya yakın sürecek. Drogba hala döndü, dönecek deniyor... Real'de Sneijder'a ilk biçilen süre 2 aydı. Milan, Nesta'yı mumla arıyor şu anda. Rezil durumdalar. Vesaire... Bunlar sadece "big guys" oldukları için örnekledim. Daha takımları için büyük önem taşıyan nice adamlar rehabilitasyon, radroterapist, kondüsyoner, ortapedist, psikiyatrist, beyin cerrahı, kırık çıkıkçı, pansumancı, eczacı arasında mekik dokuyor. Westham'lı Ashton gibi...

Ben 4-5 yaşımdan beri futbolu takip ederim -ki ilkokul yıllarından beri ciddi şekilde takip ederim- bu kadar fazla sakatlığın bir arada olduğu zamanlar hatırlamıyorum. Her takımı yakından takip edemiyoruz ama örneğin Galatasaray'dakileri sağlık ekibinin kazmalığına bağlamaya başlamıştım. Hala da öyle olduğu düşünüyorum ama bütün dünya yıkılıyo' bu yüzden. Nedir bu işin sırrı? 2008 yılındayız, her türlü teknolojik olayın hat safhasındayız. Eskiden olmayan fiziksel, medikal imkanlarımız var. Acaba gelişen bu olaylar yüzünden mi bunlar? Ters tepki mi, aşırı yüklenme mi, nedir?

1 yorum:

Sheed dedi ki...

ronaldo bugün ikinci maçına çıktı, onu düzelteyim dedim.. gerçi ona sevinemeden carrick'i yine uzun süreli bi sakatlığa kaybettik..