13 Ekim 2008 Pazartesi

AXE

Lynx deodorant... İngiltere'de, geçen sene tanıştık kendisiyle. Tanışmamın nedeni ilgi çekici reklamıydı aslında. Çikolata şeklinde bir adam sokakta kadınların ilgisini çekiyordu, deodorantın da sonunda çikolota kokusunda olduğu anlaşılıyordu falan filan. Süpermarkette de güzel kapları dikkatımı çekmişti, alıvermiştim. Cidden çok güzel kokuyordu, parfüm niyetine kullansan yeriydi hani. Ter mer de tutuyordu, dört dörtlüktü. Sonradan farklı kokularını da denedim, hepsinden de memnun kaldım. Kabın arkasında üretici firmanın Unilever olduğunu farkedince anlamıştım zaten, başarısız bir ürün çıkartmazlardı asla.

Neyse geçen Türkiye'ye tatile geldiğimde deodoranta ihtiyaç oldu, malum uçaklara sokulmuyor. Gittim, deodorant arıyorum, hayıflanıyorum aynı sırada 'Ulan şimdi Lynx olacak...' diye. Bir baktım, tıpatıp aynısı AXE adı altında satılıyor. Meğer ürünün dünyada bilinen adı AXE'ymiş, sadece Britanya ve Avustralya'da Lynx ismini kullanıyorlarmış. (Bu arada hazır değinmişken sorayım, nedir şu isim değişikliğinin anlamı, anlayamadım. Koy işte her ülkeye sabit bir ürün ismi.)

Başarının nedeni Unilever'in adı altında demiştim, açayım biraz. Unilever Calvin Klein'ın parfümünü üretiyormuş 2002 yılında. O sırada kendi deodorantlarına yeni bir şekil vermeye karar vermişler, dolayısıyla da yeni kokularını seçerken de Calvin Klein kokularından esinlenmişler.

Sadece deodorant değil yalnız... Duş jelleri de cidden güzel. Bir de yukarıda belirttiğim 'seyahata deo taşıyamama' olayını da tarihe karıştırdılar, minicik ama işlevi büyük deo'lar çıkartarak. Kapış kapış satılıyor...

Nereden aklıma geldi, anlamadım. Neyse işte, duyduysanız ve kullanıyorsunuz ne ala, şimdi öğrendiyseniz de bir koşu markete lütfen...

1 yorum:

ercü dedi ki...

axe kullanıorum duş jeli ve deodorantları harbiden güzel hoşuma gidior tavsiye ederim=)