18 Ekim 2008 Cumartesi

Geliyor... 4. kez!


The Bourne Identy, The Bourne Supremacy, The Bourne Ultimatum...

Öyle müthiş aksiyon sahneleri içeren 3 filmdi ki, kimse "oha lan nasıl ölmez?" cümlesini söyleme fırsatı bile bulamadı filmlerde. Serinin son filmiyle ilgili ilginç bir anım var. Benim ilk 2 filmden haberim bile yoktu, sinemada rastgele gittim 3. filme. Arkadaşlar da "bak bu adamın aynı hikayede 3. filmiymiş, iyi diyorlar" dedi, girdik biz de. Öyle de bir uykum vardı ki geceden.. Başlarında işte o kaçtığı, medikal mekana girdiği sahnelerde falan resmen uyukladım bir ara. Sonra gözümü o sniper'la mağazada adam indirilen sahnede açtım. Bir kaptırmışım ki o andan itibaren, ışıklar yanıp film bittiğinde, abartmıyorum direkt yanımdaki arkadaşa "n'ooluyo amına koyim?" dediğimi hatırlıyorum. Sonra koşa koşa eve gelip 3 filmi birden indirdim ve sırasıyla baştan izleyip olayı tamamen kaptım. Yine de en iyi film, aksiyon bakımından 3. filmdir bence. Hayatımda izlediğim en acayip aksiyon sahneleri bulunan filmlerden biri.

Ve evet, başlık doğru söylüyor. Matt Damon 4. filmi çekmeye hazırlanıyormuş. "Ulan bu sefer ölsün bari" diyen realist arkadaşların sesini duyar gibiyim. Bu sefer Jason Bourne'u öldürebilene cennetin altın anahtarını veriyorlarmış diye söylediler bana. Ödül olarak biraz daha büyük birşey düşünülebilirmiş.

1 yorum:

CaRtMaNtR dedi ki...

İlk Bourne filmini izlediğimde beklentilerim pek yüksek değildi. Ama ilk filmi izler izlemez hemen ikincisinide izleme ihtiyacı duymuştum (daha o zaman son film çekilmemişti).

Son film ile ise işi son derece güzel bağlamışlardı. Tabi ileride devam edebilecek şekilde.

Bourne nasıl ölmezden ziyade hemen her aksiyon sahnesinde Bourne'nun hayatı için savaştığını hissettiren kamera açıları ve dövüş sahneleri sayesinde aklımıza bu adam nasıl ölmezden ziyade ohhh bunuda atlattı fikri geliyordu.

Benin favorim ise ikinci filmdi. Hem kız arkadaşını kaybetmesi hem kötü adamın çok sevdiğim akörlerden Karl Urban olması hemde finalde Moskovada geçen takip sahnesi ile baya baba filmdi.

Son filmde ise ona yardım eden ajan kızı kurtarmak için suiskatçiyi takip edip çatılardan geçip en sonunda bir binadan diğerine atlaması çok başarılıydı.