11 Ekim 2008 Cumartesi

Şehitler için yürümek?


Bugün bir afiş gördüm caddenin birinde. Üzerinde de tarihi ve yeri belirtilmiş, "şehitler için yürüyoruz, sen de katıl" demişler. Yani Cumhuriyet Mitingi tarzı toplu bir yürüyüş olacakmış, kaybettiğimiz askerler için.

Bloga siyaset karıştırmak istemiyorum tabii (bu lafı da 25. söyleyişimdir) ama, yapılan herşey bir amaç uğruna olmalı bence. Cumhuriyet Mitingi'nin amacı nedir? Yönetim şeklinin bozulduğunu düşünenler protesto amaçlı yürüyüş yaparlar, slogan atarlar ve iktidara zerzenişte bulunup, duruma çeki düzen vermesini isterler... Bu türde bir de işçilerin yürüşüyü vardır, 1 Mayıs İşçi Bayramı. Bu nedir? Yine iktidarın işçiler hakkındaki tutumundan hoşnut olmayan işçiler aynı şekilde bunu belirtmek için yürüyüş yaparlar, memnun olmadıklarını bu şekilde etkili bir yoldan dile getirirler. Peki vefat eden askerler için yürümek hangi amaca hizmet eder?

Neyi göstermek için yürünülür? Teröristlere mi tepki? Öyleyse onların istedikleri bu zaten... İktidara mı zerzeniş, bitirin artık şu işi diye? Ülkede zaten yarım asırdır durdurulamayan bir hadiseyi, bir de yürüyerek mi hatırlatıyoruz? Yoksa sadece deşarj amaçlı, daha doğrusu amaçsız bir yürüyüş mü?

2 yorum:

Enes dedi ki...

"Bakın biz görevimizi yapıyoruz" yürüyüşü bu...

Ben bunu şeye benzetiyorum "şehit olan askerlerimiz için lütfen nick'inizin başına gül koyun... KOYMAYANA TÜRK DEMİYORUZ ARKADAŞLAR!!!"

Yani... ne diyebiliriz ki..

Adsız dedi ki...

Göstermeliktir. Denildiği gibi yürümeyenler teröristleri destekliyor gibi bir hava yaratılacak muhtemelen. Anca ona yarar.