15 Ekim 2008 Çarşamba

Recep's "Bakkıt List"


En çok izlenen film unvanını elinde bulunduran "Recep İvedik"in devamı çekiliyor. Çekimlerine 1 Kasım'da başlanacak film, 12 Şubat'ta gösterime girecek.

"Cinemania" programına konuk olan Şahan Gökbakar, 4 milyon 300 bini aşkın seyirci sayısıyla en çok izlenen yerli film unvanını taşıyan "Recep İvedik"in devam filminin senaryosunun tamamlandığını açıkladı. "Recep İvedik 2", ilk filmden bağımsız bir öyküyü anlatacak. 'Ölmeden önce yapılacaklar listesi' hazırlayıp, bunları hayata geçirmeye çalışan Recep'in maceraları anlatılacak.

Filmin 12 Şubat olan vizyon tarihinde bir gecikme olmayacak. Çünkü yapımcı Faruk Aksoy, daha film çekilmeden sinema salonlarıyla el sıkıştı. Öte yandan Şahan Gökbakar, "A.R.O.G"un "Recep İvedik"in rekorunu geçmesi halinde neler hissedeceği konusunda ilginç bir açıklama yaptı: “Recep İvedik'i geçtiklerinde bir delirme anı ya da buhran yaşamam. Rekoru geri almak için kolları sıvarım.”

Kaynak: Hürriyet

Oha demek istiyorum sadece... Direk Nicholson-Freeman ikilisinin Bucket List'ini çalmış Şahan, eyvahlar ola. 2-3 gün önce Çok Güzel Hareketler Bunlar'daki esprilerin çalıntı olduğu belirtilmişti yorum bölümünde Enes tarafından. Orada 'Olabilir, esinlenme olduğu sürece problem yok, ne yazık ki hepimiz yabancı filmlere odaklanıyoruz, yapacak birşey yok...' demiştim. Esinlenme filan olsa tamam da, daha geçen sene çıkıp epey alkış almış bir filmin direk ana temasını çalarsan farklı bir boyuta girer iş. Açıkçası hiç doğru bulmadım.

Film -yukarıda da belirtildiği üzere- 12 Şubat'ta vizyona giriyormuş. Olağanüstü komik olacağından da eminim, çünkü cidden tam Recep İvedik'lik konu bu 'Bucket List' olayı. Ama keşke daha özgün bir şeyle gelseydi karşımıza.

Yeri gelmişken Şahan ve Recep İvedik serisi hakkındaki görüşlerimi ekleyim. Sinema boyutuna bakarsak takdir edilesi bir iş yapıyor bana kalırsa Şahan. Amerika'da yaptıklarıyla saygı toplayan adamlar, burada komedyen olarak adlandırılırken, Şahan'a bazı kesimler 'şaklaban' olarak yaklaşıyor. İşini nasıl yaptığı önemli değil, güldürüyorsa sanattır bu. Gerçekleri de yansıtıyor aslında... Tabii gişe rekoru da kırıyor! Lakin, röportajlarda veya söyleşilerde kullandığı laflar, küçümsemeler benim de hoşuma gitmiyor, burası ayrı. Yine de sinemadaki başarısına bir gölge vurmuyor. Konusuzluğa gelinirse; dünyada kaç tane komedi filmi belirli, düzgün bir konuya sahip Allahaşkına? Komedi filmi güldürüyorsa başarılır, bu kadar.

Şahan herkesi birbirine düşüren bir herif, eminim bu konuda da herkesin görüşleri ayrılacak. Yorum kısmı eminim kullanılacaktır, kullanın yani...

(Bucket List'i bilmeyenler, daha önce duymayanlar burayı tıklayıversin...)

2 yorum:

Enes dedi ki...

İlk filmi izlemiştim. "Ayy bunu mu izliyosunuz ne banel" diyen özenti güruha rağmen beğenmiştim de... Ama ne yalan söyleyeyim üzerindeki emek bir Gora, bir Vizontele hatta bir Kurtlar Vadisi Irak'ın milyonda biri dahi etmeyecek bir filmin bu denli gişe yapması, bu denli sükse yaratması beni acayip üzmüştü Türk Sineması adına...

Şimdi bu haberi görünce şaşırdım diyemem çünkü Şahan Gökbakar'ın oturup film için doğru dürüst bir şeyler düşündüğüne bile inanmıyorum. Yapacağı şeyler belli ve zaten güldürecek...

Çalıntı olması da onla vicdanı arasında... Ancak daha önce de dediğim gibi yazacağı en sikindirik senaryoyu yazsa çalıntı olmasına yeğlerim.

Adsız dedi ki...

izlemedim izlemem. Banallikle de alakasi yok. Oraya cikmis bir adamin cok afedersiniz maymunluk yapmasina gülecek degilim.