7 Ekim 2008 Salı

PSP


Yazıyı yazmamın ana amacı aslında PSP alacaklara, almayı düşünenlere ve biraz da aleti merak edenlere hitap ediyor. Ne zamandır almak istiyordum, ama yüksek maliyetli olmasından razı gelmiyordu babam. Kendi paramı kazanınca gittim maaşı gömdüm sonunda alete. Pişman değilim, yine olsa yine yaparım.

Oyun

Öncelikle zaten aletin esas marifeti, o minicik bünyeye rağmen yüksek grafik kaliteli oyun oynayabilme imkanı sunması. Ve birçok oyunu da oynaması çok zevkli. PS 1, 2, 3 joysticklerine alışanlar için ilk başta zor gelecek alışmak. Çünkü elle kavrama yerleri yetersiz, dümdüz alet. İlk başlarda eller ağrıyacak hatta. Ama birkaç gün sonra çok rahat alışabiliyorsunuz. Zaten PC ve PS'ler için çıkan çoğu oyunlar bunun için de çıkıyor. PES, Fifa, NBA Live, Virtua Tennis, NFS serileri, Medal of Honor, Call of Duty vs... Yalnız aleti aldığımdan beri 100 civarında oyun oynamışımdır ve God of War diyorum, başka birşey demiyorum. Oyun özel olarak bu alet için geliştirilmiş zaten ve "gelmiş geçmiş en iyi PSP oyunu" olduğunu düşünenler çoğunlukta. Gerçekten yoğun bir sürükleyicilik, zevkli bir oynanabilirlik ve etkileyici grafikler. Çok da uzun bir oyun. 3-4 gündür oynuyorum, daha yarısına bile gelmemişim öğrendiğim kadarıyla.

Oyun konusunda bir diğer güzel durum da efsane PS1/PSX oyunlarının da bazılarını oynayabilmemiz. PSP'nin oyun motoruyla uyumlu olan PS1 oyunlarını oynayabiliyorsunuz ve oynanabilirlikten, oyun zevkinden hiçbir şey kaybetmiyor. Ben özellikle efsaneler efsanesi Crash'in bütün serisini yükledim PSP'ye. Bandicoot'lar, Bash'ler, Warped'lar... Hepsini. Bunun dışında Resident Evil, Silent Hill, eski Winning Eleven'lar, Metal Slug X falan da oynanabiliyor. Daha da var...

Oyunları da netten indirip, direkt atıyorsunuz zaten, USB belleğe atar gibi... Onlarca PSP sitesi, yüzlerce oyun var. Ne oyun bulmada, ne indirmede, ne de alete atmada, ne de oynamada en ufak bir sorun yaşamadım.

İnternet

Oyun kısmını geçersek aletin bize sunduğu en büyük nimet Wireless özelliği. Uzun uzun açıklamaya gerek yok. Kablosuz internetin olduğu her ortamda sizin de internetiniz var demektir. Müşterilerine özellikle bu hizmeti sunan Burger King, AFM, D&R gibi mekanlarda sorunsuzca nette surf yapabiliyorsunuz. Veya evinizde ya da tanıdığınızın evinde kablosuz modem varsa... Zaten kocaman ekranda herhangi bir problem yaşamıyorsunuz surf konusunda. MSN de yüklenebiliyor ama klavye olmadığından, tuşlarla sanal klavyeden yazmak dert. Ben denedim, çok acil olmadıkça kullanmam.

Diğer bahsedilmesi gereken önemli nokta ise, wireless özelliği sayesinde PSP'si olan herhangi biriyle aletleri birbiriyle ilişkiye sokup birlikte oyun oynayabiliyorsunuz. Aynı anda 16 ayrı PSP ile oyun oynayabilme imkanı var.

Multimedya

Bunun dışında müzik ve video imkanları da sunuyor. Tabii artık her cep telefonunun müzik seti rolünde olduğu hayatımızda PSP'den müzik dinlemek herkesin tercihi olmayabilir ama video olayı çok güzel. Neden? Çünkü cebinizde taşıyabiliyor olup da bu kadar büyük ekranda birşeyler izleyebileceğiniz başka birşey yok. Gerçekten ekranı çok tatmin edici düzeyde. Rahatlıkla her filmi seyredebiliyorsunuz. Altyazısını filme yapıştıran programlarla altyazılı film de seyredebilmek mümkün. Çok yüksek kaliteli olmayan filmler PSP'de çok yüksek kaliteli görünüyor tabii. Hatta DVD'si nete düşmeyen The Dark Knight'ı dün attım altyazılı halde. Görüntü çok güzel...

Peki ses? Oyunlarda ses tatmin edici ama film ve mp3'lerde biraz düşük. Ses kulaklıkla çok daha yüksek çıkıyor film ve müziklerde. Bu yüzden bir yere giderken PSP'yi yanıma alıyorsam, mutlaka kulaklığı da alıyorum.

Fotoğraf ve kamera özelliği de var tabii. Fotoğraf özelliği derken, her türlü çözünürlükte fotoğrafı PC'den atp depolayabiliyorsunuz, bunda bir maharet yok zaten. Kamera özelliği ise portable bir parça ile oluyor. Kamera istiyorsanız ayrıca alıp aletin üstüne takıyorsunuz. Yüksek megapikselli bir kamerayla, o ekranda gayet kullanışlı olur kanaatimce. Ama lazım olana tabii...

Diğer

Şarj olayına çok ayrıntılı deyinemeyeceğim. Çünkü hergün şarj ediyorum zaten. Ama tecrübelerime göre %100 şarjla aralıksız 3-4 saat falan oyun oynanabilir diye tahmin ediyorum. Yine de uzun yola çıkacaklar vs. için yedek bir batarya almanızı öneririm. Hatta ben bile alacağım bir tane. Dursun.

Hafıza kartı olayı da önemli tabii. Ben 8 GB'lık aldım, rahatım. Uğraşmaktansa, sonradan bir daha falan almaktansa 8'liği bir kereden alıp rahatladım. Ve rahat rahat, fazla fazla yetiyor. Zaten eğer geçici bir süreliğine Afganistan'a kampa gitmiyorsanız, aynı anda 15-20 oyun bulundurmanın da bir mantığı yok. PSP oyunlarının en kralı 1 GB civarında zaten.. Şu anda benim alette 2 full film; 5 tane büyük, 2 tane orta boyutlu oyun; 18 tane de mp3 var. Boş yerim 3 GB. Yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım.

Başka özellik olarak temadan bahsedebilirim. İstediğiniz rengi seçebilirsunuz veya her türlü tema yükleyebiliyorsunuz, ya da kendiniz yapabiliyorsunuz. Veya resimlerinizden birini arkaplan yapabiliyorsunuz.

Aletin görünümü ve tasarımı da çok şık. PSP'ler fat (şişman) ve slim (ince) olarak ikiye ayrılıyor. Benim aldığım slim. Ergonomikliği ve görüntüsü konusunda çok memnunum. Zaten klasik şeffaf koruyucusu da yüzeyi çizilmelere karşı falan koruyor. Adamlar çok temiz alet yapmışlar.

Sonuç...

Aletten çok memnunum. İyi ki almışım. Ben işe giderken günümün 2 saate yakın zamanını serviste geçiren biriyim. 45'er dakika civarında gidiş-geliş var. Ve pencereden artık etrafı seyretmekten farklı birşeyler yapıyor olabilmek güzel. Özellikle bu konuda biçilmiş kaftan. Hele uzun otobüs, uçak, tren, gemi, denizaltı, teyyare, uzay mekiği yolculukları için bulunmaz nimet...

13 yorum:

Enes dedi ki...

Zamanında alıp 6 ay sonra satmıştım. Sürekli "kafama sıçıyım" derim bu yüzden.

PSP... herkese lazım..

Adsız dedi ki...

çağlar bir ara düşünüyordum yine kafama soktun psp ' yi =)

bir aya kadar bende mi alsam :D

ne kadara aldın abi 8 gb ' lığı?

birde internetten indirdiğin oyunlar sıkıntı yaratmaz dimi . yani illa orjinal gerekmiyor ...

Ögeday Karabulut dedi ki...

PSP yazılımının kırılması gerekiyor bildiğim kadarıyla kopya oyunları oynayabilmek için ve piyasaya yeni sürülen PSP lerin bir bölümünün ''kırılamaz'' olduğu söylenmekte.O yüzden alırken bir rakama falan bakmak gerekiyordu da unuttum şimdi.Kırma olayını da 20-25 ytl ye yapıyorlar.

Mart ayından beri PSP ye sahibim,bütün kitap okuma alışkanlığımı kitledi attı kenara.Artık tuvalette,otobüste,boş boş otururken PSP var hayatımda.Böyle eşsiz bir alet,hele WE'de Master League olayına sararsanız vay halinize :)

Çağlar dedi ki...

@adsız,
Aynen sidewinder'ın dediği gibidir durum. Eğer alacaksan Türkçe Psp sitelerine girip okuyacaksın biraz, bilgi edineceksin.

Adsız dedi ki...

bir kaç site ismi verebilirmisiniz ?

Çağlar dedi ki...

http://pspvadisi.com/
http://www.psptr.net/
http://www.skatypsp.net/

Adsız dedi ki...

eyvallah .

teknosa ' dan filan mı aldın aleti çağlar ?

saLsa dedi ki...

Çağlar, PSP olayına bir ara girişeyim dedim, sonra vazcaymıştım..

Kaça aldın sen? 8GB'lık Hafıza kartıyla birlikte..?

Çağlar dedi ki...

Slim & Lite PSP + 8 GB memory stick + kulaklık + silikon koruyucu = 325 YTL

şeklinde oldu benim olay ama ölçü alma bu fiyatı, tanıdıktan aldım çünkü. Piyasa fiyatları biraz daha yukarda diye biliyorum.

saLsa dedi ki...

Dükkan falan mı tanıdık dediğin? Güzel fiyatmış çünkü, dükkan falansa ya da bizde alabiliyorsak o fiyata, bir yönlendirme yapabilirsin.. Sevinirim..

Teşekkürler..

Çağlar dedi ki...

Mekan ama babamın çok yakın bir arkadaşı olduğundan bu kıyağı yaptı bana yani.

Çağlar dedi ki...

Mekan ama babamın çok yakın bir arkadaşı olduğu için bu fiyata bıraktı yani.

torres dedi ki...

çağlar veya başkası yabancı site bilen var mı oyun indirebileceğimiz ?