11 Ekim 2008 Cumartesi

Çalkalanıyo' (#2)


Çalkantı sesleri bu sefer Florya Tesisleri'nden geliyor... Daha önce, taa 3 ay önce Beşiktaş için atmıştım bu başlığı. Yalnız o zaman Beşiktaş daha fazla çalkalanıyordu. Her neyse. Cimbom'da olanlar malum, Skibbe için özel olarak alınan Alman temelli yardımcı antrenörler takımdan gönderildi. Bu konuya birkaç ayaktan dalmak lazım aslında.

Öncelikle yanlış bir hareket mi? Göreceli. Yani bir anda ikisini göndermek manevi açıdan doğru olmayabilir, ama futbol açısından kesinlikle doğru. Ben son yıllarda antrenör yanında Davala kadar pasif kalan bir adam hatırlamıyorum yani bu kadar olamaz. Özellikle son Bursa-Yusuf faciasında baş sorumlu da kendisiydi bana kalırsa. Ben olsam Skibbe'nin yanında, muhtemelen daha 10. dakikada "hocam şu 10 numaranın başına bir adam verelim" derdim. Ama Davala, sezon başından beri her maçta olduğu gibi bu maçta da izledi. Daha Skibbe'yle bir kere hararetli bir konuşmaya girdiğine rastlamadık kenarda. Her neyse, Boekamp için pek birşey söylemeyeceğim ama diğer bir koldan bakarsak.. Bu çoğu kişi tarafından Skibbe'ye "sen de istifanı et" mesajı olarak görülüyor. Açıkçası mantık çerçevesinde de durum bu gibi.

Skibbe'den de memnun olmak mümkün değil şu durumda. Her ne kadar sakatlıklar olsa da, kullanabileceği kadro kısıtlı olsa da sağlam olduğu zamanlarda da gördük. Ben bu kadar derin bir takımdan bu kadar az verim alınabilmesinin antrenör sorumluluğunda olduğunu düşünürüm. Onu geçtik, aynı kadronun ilk yarıları rezil kepaze oynayıp, ikinci yarılarda aslan kesilmesini aynı kişiye bağlayabilirim. "Skibbe'ye zaman vermek" türü konuşmalar klişe olduğu kadar ezbere söylenen kelimeler. Çünkü adam saha içinde oynanan oyuna müdahale edemiyor, göremiyor. Kadronun sınırlı olmasından dolayı takımdan verim alamamayı kabul ettik diyelim, bunu nasıl açıklayacağız?

Son olarak da Lucescu'dan Hagi'ye, Terim'den Blanc'a bir sürü isim geçiyor takımın başına getirileceğine dair. Valla ben takımı gördüm. Bellinzona karşısında da gördüm, Bursa karşısında da gördüm, Antalya, Denizli karşısında da gördüm. 7. haftada antrenör gönderme, asıp kesme konusunda meraklı değilim. Aslında bu kadar erken adam göndermek çok doğru birşey de olmaz. Ancak mevcut durum içinde diyebilirim ki, madem böyle radikal bir karar alındı, adam gibi yapacaklarından emin olunan bir adam getirsinler de kafalar rahat olsun.

Rijkaard göreve...

4 yorum:

Enes dedi ki...

Rijkaard kim Allah aşkına ya?

Bu ülkenin, bu ülkenin takımlarının sıkıntısı antrenör değil. Bunu anlamamız lazım artık.

Del Bosque gibi bir adam geldi bu ülkeye.. Şaka değil; Vicente Del Bosque. Hem de kariyerinin en yüksek noktasında... Ne yaptı Beşiktaş? Adamı kovarcasına gönderdi.

Galatasaray'da Lusescu, Gerets yakın zamandan örnekler..

Galatasaray sezon sonuna kadar teknik direktör değişikliğini düşünmemelidir bile. Zaten bu kararın ne denli yanlış bi karar olduğunu Beşiktaş ve Mustafa Denizli örneğinde yakınen göreceğiz...

Adsız dedi ki...

Teknik direktör değişecek de ne olacak... Adnan'lar yönetiyor işte. Böyle gelmiş böyle gidecek. Rjikaard filan da balon olur; ne bu tarz adamların altına gelir, ne de UEFA'daki kaderi diğer takımların kaybedeceği puanlara bağlı olan bir ekibe.

Vandir dedi ki...

bkz: aylar sonrasından kapak olması

TheTurk dedi ki...

Hazreti Çağlar :)